Jak zorganizować kiermasz ogrodniczy w namiocie handlowym?

Jak zorganizować kiermasz ogrodniczy w namiocie handlowym?

Wiosna to ulubiona pora roku osób, których hobby stanowi ogrodnictwo. Wraz z początkiem sezonu, każdego roku organizowane są specjalistyczne targi i kiermasze, na których można się zaopatrzyć w nowe nasiona, rośliny, a także sprzęty i akcesoria przydatne przy pielęgnowaniu swojego ogrodu, działki bądź uprawy. Jeśli jesteśmy producentem lub dystrybutorem, warto skorzystać z tej okazji i zaprezentować amatorom ogrodnictwa nasz towar w możliwie najatrakcyjniejszy sposób. Jak to zrobić w namiocie handlowym?

Kiermasz ogrodniczy w namiocie – dlaczego warto?

Uczestnictwo w targach i kiermaszach jest działaniem niezwykle pozytywnym w przypadku firm zajmujących się zarówno produkcją, jak i dystrybucją. Już samo wzięcie udziału w takim wydarzeniu jest okazją do wyjścia w stronę swoich konsumentów, a także dotarcia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów.

To również doskonała okazja do zorganizowania np. specjalnego pokazu lub oficjalnej premiery nowej linii towarów lub urządzenia, którego nigdy przedtem nie mieliśmy w naszej ofercie – a dzięki wykonaniu researchu wiemy, że jest to stosunkowa nowość na lokalnym rynku, więc z pewnością będziemy się cieszyć ogromnym zainteresowaniem.

Niezależnie od tego, czy planujemy coś specjalnego, czy po prostu chcemy skupić się na sprzedaży naszych produktów – zawsze będzie nam zależało na tym, aby wyeksponować naszą ofertę w tak atrakcyjny sposób, jak to tylko możliwe. Nic w tym dziwnego – dookoła naszego stoiska będzie rozlokowana nasza bezpośrednia konkurencja, która z pewnością również dołoży wszelkich starań, aby przyciągnąć i zainteresować tę samą grupę klientów. Z tego powodu warto zacząć przygotowania do udziału w wydarzeniu od przygotowania stoiska.

Z drugiej strony, warto wspomnieć o tym, że kiermasze ogrodnicze mogą być różnego rodzaju – i są to nie tylko duże targi, np. ogólnopolskie, w których biorą udział firmy z całego kraju. Na takich prezentujemy nasz towar na własnym stanowisku. Natomiast inną możliwością wykorzystania namiotu handlowego Das Company jest zorganizowanie naszego własnego kiermaszu – bez udziału konkurencji, choć czasem warto zaprosić do udziału kontrahenta. Jeśli np. zajmujemy się dystrybucją sadzonek i nasion, możemy nawiązać współpracę z firmą sprzedającą nawozy – i w ten sposób zapewnimy naszym klientom jeszcze pełniejszą obsługę w ramach jednej wizyty na naszym kiermaszu.

Kiermasz ogrodniczy w namiocie to doskonały sposób na zorganizowanie przestrzeni, w której będziemy prezentować klientom nasiona i sadzonki, a także donice, drabinki, nawozy oraz urządzenia i przyrządy wykorzystywane w ogrodnictwie. Dlaczego namiot handlowy  świetnie się w tej roli sprawdzi?

  • Duża mobilność obiektu.
  • Stosunkowo szybki i łatwy montaż.
  • Możliwość modyfikacji i dostosowania namiotu do swoich potrzeb.
  • Możliwość zorganizowania w namiocie zarówno pojedynczego stoiska, jak i całego kiermaszu.

Kiermasz ogrodniczy w namiocie – kwestie organizacyjne

Przejdźmy zatem do kwestii technicznych. Zorganizowanie kiermaszu ogrodniczego w namiocie wymaga przystosowania namiotu do udziału w wydarzeniu. Najważniejszą kwestią jest zastosowanie odpowiedniego oświetlenia, które nie tylko umożliwi klientom dokładniejsze zapoznanie się z oferowanymi przez nas towarami. Jeżeli handlujemy roślinami, dobrze dopasowane światło sprawi, że będą się one prezentowały jeszcze korzystniej, a przy tym będą w stanie przetrwać długie godziny kiermaszu.

Pamiętajmy o tym, że niektóre rośliny, przy braku światła, mają tendencję do zwijania liści, czy kwiatów. Jest to naturalna reakcja na zapadający zmierzch, niezależnie od pory dnia – spójrzmy chociażby, jak zachowują się rośliny w czasie bardzo pochmurnej pogody, np. przed burzą. Zapewnienie im optymalnej ilości światła pomoże w odpowiedniej ekspozycji.

Jak wybrać optymalne oświetlenie do namiotu handlowego? Choć pisaliśmy już o tym w jednej z naszych wcześniejszych publikacji, warto w kilku słowach przypomnieć najważniejsze zasady. Przede wszystkim, wybieramy oświetlenie wiszące. W ramach imprez targowych, organizator udostępnia wystawcom źródło prądu, do którego podpinamy wszystkie nasze lampy. Jeśli zdecydowaliśmy się na jeden duży kiermasz, zorganizujmy go w takim miejscu, aby również mieć możliwość skorzystania ze źródła zasilania elektrycznego. Jeśli takiego nie ma, rozważmy organizację kiermaszu ogrodniczego w namiocie w takich godzinach, gdy możemy skorzystać z naturalnego światła słonecznego.

 

Dodatkowo, warto zadbać o elementy dekoracyjne – np. w postaci lampionów. W trakcie targów oraz kiermaszów ogrodniczych nierzadko zdarza się, że klienci poszukują również oświetlenia do swojego ogrodu lub na działkę. Jeśli my posiadamy je w naszej ofercie, warto wyeksponować produkty, pokazując „na żywo”, jak będą się prezentowały w trakcie użytkowania. Jeśli zatem sprzedajemy ogrodowe lampiony – zawieśmy kilka sztuk. Jeżeli oferujemy latarnie solarne, wbijmy kilka z nich w ziemię przed wejściem do naszego namiotu. Warto je przedtem naładować lub naświetlić, by klienci mogli zapoznać się z atrakcyjnym efektem końcowym.

 

Co jeszcze warto wiedzieć? Przypomnijmy, że namioty handlowe Das Company są niezwykle łatwe i szybkie w montażu. Można je rozłożyć na dowolnym rodzaju podłoża, zatem nie ma znaczenia, czy targi ogrodnicze odbywają się na świeżym powietrzu, czy w krytej hali. Jeżeli nie posiadamy jeszcze własnego namiotu, warto rozważyć jego zakup. Nie ma przy tym znaczenia, że same targi odbywają się np. już za kilka dni – bez wątpienia zdążymy! 

 

Sama realizacja i wysyłka zamówienia przebiegnie już nawet w 24 h, zaś rozłożenie namiotu również nie zajmie nam więcej, niż kilka godzin. Dodatkowo, zamawiając namiot handlowy w Das Company możemy skorzystać z intuicyjnego kreatora, który pozwala na jak najlepsze dopasowanie obiektu do naszych potrzeb. Jeśli zdecydujemy się na model z systemem Multi-size, będziemy mogli dowolnie zmniejszać lub powiększać namiot z użyciem dodatkowych modułów, które ułatwią dopasowanie wymiarów do danej okoliczności. Dzięki temu będziemy mogli brać udział we wszystkich wydarzeniach branżowych, niezależnie od rozmiaru danej imprezy.

Autor: Marta Żbik

Poradnik DasCompany